Ny side: Oldenborg3.com

tirsdag 23. august 2011

Heming 2 - Oldenborg 3: 2-1 (1-0)




Heming 2 - Oldenborg 3 : 2-1 (0-0)

Jeg tror de fleste som spilte kampen mot Heming sitter igjen med de samme spørsmålene. Hva gikk galt? Spilte vi for bredt? Spilte vi for smalt? Spilte vi for offensivt? Slår vi for mye langt? Var vi for naive i tro på egne ferdigheter? Hvorfor kopierte ikke Langås raidet til Maradona? Hva er støttepasning?

Fra min sikre posisjon på venstre benk, fikk jeg høre flere teorier fra de stadig roterende innbytterne som holdt meg med selskap, om hva som var grunnen til at det gikk mot tap. Det jeg bet meg merke i var at det oftere enn sjeldent var ganske stort sprik i hva de forskjellige mente var galt.

Teoriene var mange, men jeg skal ikke forsøke å komme med en fasit. Det jeg vil frem til er at det virker som om det er mange på laget med godt over middels med kunnskaper om fotball. Om vi greier å forene disse tankene rundt en spillemåte tror jeg mye er gjort, slik at vi unngår forsmedelige tap mot lag vi helt klart skal slå. For å si det på en annen måte: Om du skal lage middag må alle kokkene være enige om oppskriften. Skal du lage god tomatsuppe kan du ikke putte blomkål oppi. Tomatsuppe med bare tomater er bedre enn tomatsuppe med blomkål oppi. (dette sitatet kan fritt brukes).

Vi hadde ballen klart mest i den første omgangen uten å komme til de store sjansene. I det 36 min snur kampbildet da Heming får et mål etter mye klabb og babb i feltet. En Hemingspiller får ballen på rundt 6-7 meter og kliner til utagbart til høyre for Erlend.

Etter målet kommer Heming litt mer inn i kampen, men ingen av lagene kommer til de store sjansene før pause.

Tre minutter etter hvilen får vi nok et slag i ansiktet. Et innlegg fra høyre ender opp hos en Hemingspiller på 5 meteren som dytter ballen i lengste . Klar offside i følge våre menn i boksen, men en ellers god dommer, godkjenner målet. Vi svarer med å presse på og får uttelling kun to minutter senere. Sid slår et hardt innlegg fra høyre inn i feltet som Preben dunker i nota på helvolley. Herlig mål! Hemingspillerne klager til dommeren om at Preben ikke fulgte tyngdekraftslovene, men dommeren overser dette og godkjenner målet. Kristiansand og Bergen i skjønn harmoni. Nytt håp blir tent og de neste 15-20 minuttene kjører vi regelrett over vestkantgutta uten at det gir resultater, mye takket være en god Hemingkeeper.

De siste 15 minuttene tror jeg vi har en 7-8 cornere, men også de uten resultat. Hemingkeeperen ligger mer vannrett enn han står oppreist de siste minuttene, og det er kun marginer som skiller oss fra poengdelig. Det nærmeste vi kommer er et skudd fra Preben som går i mål like før slutt, men som blir avblåst for hands da den treffer Alex i albuen like på streken før går inn. Surt.


Vi i Oldenborg 3 å rette en stor takk til Sølvi og Solvår som møtte opp som tilskuere, på bortebane! Stor cred!


Neste mandag er det Vestre Aker som står for tur. Da skal vi lage tomatsuppe!


xoxo,

Moi




Tørre fakta:

Heming 2 vs Oldenborg 3

Heming Kunstgress, mandag 22.08.2011 kl 18.30

1-0 (36 min.)
2-0 (48 min.)
2-1: Preben (50 min.) (Sid)

Heming 2 overtar med dette å bli det laget med færrest innslupne mål (21) i serien etter 12 runder. Før kampen var de på delt 1.plass med Oldenborg 3 (20 hver).

Ingen kommentarer: